Vývoj

Dračí Doupě II Dračí Doupě II

Vítejte,

rádi bychom vás v sekci Vývoj informovali o tvorbě nového „doupěte“. Budete zde nacházet informace o postupu prací, o vývoji, o testování i o tom, jaké vlastně nové Dračí Doupě bude.

Pokud vás Dračí doupě 2 zajímá, nezapomeňte sem občas nahlédnout, abyste měli přehled, co se právě děje a co se chystá.

Pro začátek bychom vám rádi lehce nastínili, jaké nové Dračí doupě asi bude. V týmu jsme s „Doupětem“ začínali, s láskou ho hráli a prožívali s ním úžasné příběhy plné dobrodružství a odvahy. Proto jsme se také rozhodli na projektu pracovat a pomoci vytvořit nástupce tohoto populárního herního systému. Rádi bychom se soustředili právě na ty příběhy, které můžete prožít, a dali vám k nim všechny potřebné podklady a podněty. Vaše postavy ve hře jsou hrdinové, kteří mají odvahu změnit svůj osobní příběh nebo jsou vedeni mocnou sudbou. Postaví se nebezpečí a vydají se na cestu, která nebude zapomenuta. Jejich osud může být navěky zaznamenán v písních, mohou se stát legendami a jejich památka může navěky žít v příbězích.

Vydáte se do fantasy světa, který následuje českou tradici Dračího doupěte, je inspirován především slovanskou fantasy a evropským (případně pak českým) středověkem. Nechceme vytvořit novou hru bez chuti, která bude následovat cestu americké fantasy a dungeonpunku, který má jen málo společného s historií a příběhy, které se u nás vyprávějí. V našem světě husté hvozdy pokrývají celé rozlohy království, jen někde jsou opevněné vesnice, místy i menší města, tvrze nebo hrady. Na cestách číhají lapkové, odbojní šlechtici, skřetí družiny nebo vyhladovělí zlobři. Pod korunami lesů se rozléhá vlčí vytí a své sítě tu spřádají obří pavouci. Je to nebezpečná divočina, kam se odváží jen ti nejodvážnější. Na mlhou pokrytých paloucích mezi větvemi staletých dubů ční k nebi prastaré menhiry pokryté tajemnými rytinami a někde v hlubinách sněhem pokrytých a neschůdných hor se ukrývá doupě draka.

Systém by měl být jednoduchý na pochopení, ale zároveň bude pokrývat širokou škálu možností a situací. Použijete ho, ať již budete prozkoumávat opuštěné a částečně zatopené trpasličí doly, kde ve stínu číhá bezejmenná hrůza, stejně jako při putování Divočinou, nebo když stanete v čele armád pod vlajícími prapory. Doufáme, že bude vhodný pro hry o velké přestávce, pod lavicí, stejně jako pro dlouhodobé tažení. Rádi bychom také dosáhli toho, aby nová hra umožňovala styl hraní „take and go“, tedy možnost, že si nováčci koupí knihu a začnou hrát téměř bez přípravy.

Tak… prozatím by to mohlo stačit. Těšíme se na vás u dalších aktualizací.

Za tým Dračího doupěte II,
Ecthelion^2

Support

Pozdrávek,
Musím napsat, že zde představená vize se mi líbí a až nečekaným způsobem se trefuje do mého vkusu. Jakmile tato novinka vyjde, rád ji se svou družinou ozkouším. Doufám, že se podaří vymyslet nějaký vychytanější a zajímavější soubojový systém, který považuji za jednu z největších slabin současného DrD 1.6.

Přeji hodně zdaru při vývoji,
Orvauthe

Obavy

Mno vypadá to samozdřejmně zajimavě a už se těším na vydání ale bojím se toho že přecejen podle toho co píšete to bude až moc jednoduché..myslím tím že pokud chcete system uplně zjednodušit kdy příprava nebude muset prakticky žádná být tak nemyslíte že to bude tím i méně kvalitní?přecejen v jednoduchosti je kouzlo ale náká pravidla to potřebuje.A jen se bojím aby postavy byly propracovane a dalo se s nima dělat hodně věci a aby mněly hodně možností.Každopadně držím palce at se to povede.A celkem souhlasím z předchozím komentářem že DrD + si zaslouží ňáké vylepšení a není tak bezchybné aby se to nechalo tak jak to je :-)...z pozdravem Honza

Nedodělky

Pánové,
chápu že jste asi jiná parta,... ale stále Altar ne?

Co tedy takhle raději dodělat DRD plus než začínat něco nového?

A nebo mi chcete tvrdit že první a jediná verze Pluska je bezchybná a že je to hotové? Všichni myslím dobře víme jak chabý nedodělěk to je.

Děkuji
Marvin

Několik upřesnění

1) ALTAR je jen nakladatelství. Všechny jeho hry (vyjma DrD 1.x, na jehož vzniku a vývoji se podíleli i zakladatelé ALTARu a jeho dřívější či současní zaměstnanci) byly vytvořeny různými externími autory či autorskými týmy. Čili "stále Altar" z hlediska tvorby konkrétní hry nic neznamená - po autorech Dornu přece také nikdo nebude chtít aby tvořili rozšíření ke Graenalandu.
2) Zatímco DrD+ bylo vyvíjeno jako alternativa DrD 1.6 (tedy existující souběžně s ním), DrD II vzniká jako nástupce DrD 1.6 (tj. nahradí ho). V budoucnu tedy vedle sebe budou existovat DrD II a DrD+, stejně jako teď vedle sebe existují DrD 1.6 a DrD+.
3) Nikdo (tedy aspoň co se týče ALTARu a autorů) nikde netvrdí, že Plusko je bezchybné. O jeho nedostatcích se ví, ostatně viz oficialni diskuse k DrD+ na RPG fóru a jeji archiv. O budoucnosti DrD+ tedy diskutujme tam.

Rasy

zajímalo by mě jesti se plánujou nějaký změny v rasách,děkuji.

rejpnutí

...skřetí družiny nebo vyhladovělí zlobři...obří pavouci...trpasličí doly...inspirován především slovanskou fantasy...hahaha J.R.R.T. byl slovan jak Brno