Termín vydání a první kapitola ke stažení!

Oznamujeme tímto s definitivní platností, že Dračí doupě II vyjde v příštím roce na začátku letních prázdnin. Křest a představení knihy veřejnosti tak proběhne na Gameconu 2011. Jak jistě víte, v rámci příprav jsme zvažovali i termín letošních vánoc (avizovali jsme od začátku, že hra vyjde buď letos na vánoce nebo příští rok při příležitosti konání Gameconu). Jsme ale přesvědčeni, že o prázdninách dostanete do rukou mnohem lepší hru, než jakou bychom teď stihli dokončit. Dobu, která nám do vydání ještě zbývá, chceme využít k dotažení detailů, vyladění herních mechanik a jejich důkladnému otestování, abychom měli jistotu, že výsledek bude tak kvalitní, jak jen může být.

Jistě se najdou škarohlídi, kteří budou tvrdit, že vydání Dračího doupěte II čeká v budoucnu další odklad. Není tomu tak. Hra jako taková je v podstatě hotová a z větší části napsaná. Dobrou polovinu času nám nyní zabírá komunikace s testery a zbylý čas dělíme mezi dopisování příručky a ladění mechanik. Naše práce se teď tak hlavně soustředí na důkladné otestování pravidel pro protivníky a magii, stejně jako sepsání rad a inspiračních materiálů pro hráče i Průvodce hrou (například jak si hru přizpůsobit podle toho, jestli se vaše hra bude točit spíše kolem zuřivých bitek nebo důmyslného plánu na loupež hraběnčiných klenotů). Jako drobný předvánoční dárek vám proto chceme ukázat, jak bude kniha zhruba vypadat. Můžete si ZDE stáhnout ukázku první kapitoly herní příručky (jde o aktuální návrh, který se v rámci vývoje může ještě mírně změnit). Setkáte se v ní mimo jiné i s vaším starým známým - Jarikem z původních pravidel DrD .

Celkový vzhled

Text i obrázky se mi velmi líbí (text asi víc), nemám výhrady.

Ale co se týče sazby, typografie, rozmístění textu, vzhledu „rámečků“ atd. atd., zkrátka celkového dojmu ze vzhledu knihy, je to velmi, velmi špatné.

Předpokládám, že je to opravdu pouze tím, že je to jen ukázka z knihy, která má vyjít až za půl roku, takže ji čekají ještě všechny ty formální úpravy... Předpokládám, že jen někdo hodil kus hotového textu k pár hotovým ilustracím, a proto to vypadá tak jak to vypadá. Předpokládám, že hotová kniha bude vypadat dobře, čas na vzhledové úpravy ještě je. Tak to prosím nezanedbejte. :-)

Skôr DnD ako DrDII

Myslím že by sa viac ujala lokalizácia nejakej z verzií DnD do češtiny alebo slovenčiny. Keby sa do toho pustil nejaký tým ľudí tak by to dlho netrvalo, no nemôžem nikomu nič nanútiť, niekto má proste rád DrD a ďalšia verzia ho len poteší.

Překlad DnD

díky!

Děkujeme za Váš návrh! Bohužel je tým DrD2 postaven z lidí, kteří mají chuť tvořit něco nového a ne z překladatelů.

Každopádně každá konstruktivní myšlenka tohoto typu potěší.

zas kdybychom měli DnD tak už

zas kdybychom měli DnD tak už by tto nebylo to DrD.

Ukázka

Ach tak tahle ukázka na mě opravdu krásně dýchla atmosfétou Dračího doupěte. Snažil jsem se k tomuto textu nejdříve přistupovat nekriticky jako čtenář neznalý pravidel a nepřišlo mi tam nic výrazně nepatřičného, i mě mile překvapily bonusové informace jako co je DrD a kdo byl PJ. Moc pěkné.
Ale samozřejmě pohledem zkušenějšího hráče a průvodce hrou jsem viděl i věci, které by měly projít úpravou.
Např. již zmiňované odlišení různého textu v příkladu hraní. Nemluvě o velmi malém, ne-li žádném, využití přímé řeči postav hráči. Přece jenom je to RPG tudíž jednám jako postava = mluvím jako postava.
Potom se mi nezdála úprava textu ve smyslu text vs. obrázky. Pokud by takový poměr byl zachován i do finální verze, nechci ani hádat jaký bude počet stran a tudíž i jak vysoká cena.
A poslední věc mě zarazila, když jsem ani v ukázce ani v příkladu čtenářových rozhodnutí nenašel zmínku o využití zdrojů, nebo jinak formulovanou možnost uspět v činnosti i v případě neuspěšného hodu. Tady bych viděl možnost už dopředu informovat čtenáře v čem je tento systém jiný a hlavně že v životě hridnů a postav nerozhoduje náhodný hod kostkou o životě či smrti, jde o odhodlání každého jedince.
To mi tam hlavně chybělo.

JArda

Drobný comment od Grana

Hoj, vypadá to pěkně (ilustrace i texty), jen taková technická - když jsem si četl tu ukázku "jak může hra vypadat", občas mě mátlo, když jsem musel odlišovat text patřící do úst hráče/hráčky a text, který popisuje situaci na stole (hody na kostkách). Snad by to chtělo tyhle hlášky nějak uvést (i když těžko říct jak, "Stůl:" apod. vypadají dost blbě xD), nebo je třeba dát do závorky.

Tak budem tu za zleho...

Každopadne musím povedať že sa mi to veľmi páčilo celkovo spracovanie, pribeh obrazky ast. Ale aj tak by som mal par vitiek:
1.Rohodne si asi nikdy nezvikne ze by som mal namiesto pj hovorit pruvodca
2.Aky ma presne zmysel ze ,pruvodca, pri kazdom pytal kde ten flakonek dostal? kde ho ma ulozeny? ako pre istotu ci mu pamet sluzy?
3.Ked sa tu pise ze hrdinovia chodia po kraji hladaju poklady a tak... mne to oproti povodne drd pripada trochu primitivne aj co sa tyka celkovo povolani
V starom drd taky povedzeme mag ale valecnik na 30 urovni sa mohol pustat uz do trocha vacsich vací kludne mohol mat hrad, velit vlatnej armade a dost vyrazne ovplyvnovat dianie vo svete
4.neviem ale mne sa to zda co sa tyka voci Pj nefer ze mu tolko moci vzali
hold podla mna a sice nie som tester je to pre pj velmi narocne na improvizaciu ak chce vlastne nejak ovladat dej. V straom drd sa my pacilo ze aj ked druzina zasla uplne do blba mohli ste ju lahko poslat na spat a ako vlastne moze vytvorit pribeh ked druzina robi stale nove rozhodnutia a niekedy dost vyrazne meni dej. Pj ani nepopisuje prostredie do ktoreho postavy vstupuju co mi pri vacsich druzinach pripada ako nevyhoda- kedze hraci si prostredie tvoria skoro sami a polka by videla lesy a polka more a to by mohlo viest ku hadke co tam vlatne je
5. A nakoniec hraci sice niesu blby ale predsa len nechat ich aby cely no teda 80% deju tvorili oni je to predsa len trochu narok kladeny na nich

Nezabudnite ma riadne zdrbat co to tu vypisujem a ,,Aj ja vás...,,

Lord Soloman

příběh

Chtěl bych se zeptat, kde jste vzali, že hráči si budou vytvářet příběh, vždyt tam je akorát napsané, že hráči svým hraním postav ovlivní děj, co to tam kutíte?

Rozdielnosti v štýle

Ahoj a vďaka za reakciu.

  • "na 30. urovni by sa mohol púšťať do veľkých vecí": áno, súhlasíme a práve preto sme na takéto veci mysleli. Treba ale mať na pamäti, že toto je prvá kapitola celej knihy - nemôžeš očakávať, že sa v nej dočítaš úplne všetko.
  • "zobrali PJovi toľko moci": to rozhodne, ale taktiež sme mu ubrali aj veľa práce. Zastávame názor, že PJ je jedným z hráčov a tiež by preňho mala byť hra zábavou. S týmto rozhodnutím súvisia nejaké ďalšie dôsledky. Sme si ich vedomí a opäť, je tomu venovaný nemalý priestor v knihe... nie však v prvej kapitole, ktorú jedinú teraz vidíš.

Nová pravidla

Já si myslím, že pravidla jsou jen takovou berličkou pro hru, kterou chceš se svojí družinou hrát. Jestli je v pravidlech "Průvodce" a vy jste zvyklí na PJ, tak ať ti říkají PJ. Stále je to hra na hrdiny a ta by se němala odvíjet od pravidel. Vždyť váš systém hry může být prakticky nezměněný. Ty můžeš družinu vést za ručičku po celou dobu, vytvářet příběhy a servírovat je tak, jak se ti bude zdát optimální. Nemyslím si, že by se hráčům líbilo, kdyby si prostředí hry dělali sami tak, aby jim vyhovovalo. Proto nesouhlasím s tím, žd 80% budou vymýšlet oni. Jelikož je DrD RPG fantasy hrou založenou na představivosti, tak si ani nedovedu představit, že by jsi jako PJ nepopsal místnost, do které právě hráči vstoupili. Vždyť by to pak ani nešlo hrát. Neměj z toho takovou hrůzu. Myslím, že smyslem vydání nových pravidel není předělávat způsob vašeho hraní, ale poskytnou nové, neotřelé systémy hry. Bez počítání složitých vzorečků, nekonečného házení kostkami v soubojích, přemýšlení, zdy hod se od pasti odečítá, nebo se přičítá. Také si myslím, že záměrem je přiblížení realnosti, zejména odstranění nesmyslných pravidlových nesmyslů, jako že kouzelník neumí vystřelit z těžké kuše, neunese obouruční meč a podobně. Nová pravidla neznám, nejsem ani tester, ani pracovník altaru. Přesto si myslím, že z toho nemusíš mít hrůzu. Hrajte tak jak jste hráli vždycky a užijete si jistě spoustu legrace. Stejně je to vždy hlavně o hráčích a ne o pravidlech.

Kufi

Hracska invencia nema hranice

Hrali sme DnD4e tak ze hraci popisovali nielen miestnosti ale si vymyslai suvislosti a prepojenost pribehu. GM to obcas zamiesal a navrhoval encountery. Fungovalo to bez problemov, len sa clovek nesmie bat. Hraci maju viac fantazie ako si PJovia vacsinou pripustaju a viac hlav dokaze vytvorit veci o ktorej sa tej jednej ani nesniva. Overene mnohymi sessnami a mnohymi RPG systemami

Aljen

Suhlasim ale...

Ano mate pravdu ved aj mne sa to velmi pacilo no neviem co sa tyka novych povolani. V dracom doupeti som nikdy vlastny svet nedokazal vytvorit a vzdy som pouzival moj milovany asterion, a a nie som si isty ci sa nove drd s nim bude dat zladit. A taka otazka priamo na autorov planujete v spolupraci s asterionom vytvorit modifikaciu pravidiel aj napriek tomu ze asterion odstupil od altaru?
A este k tomu magovy. Ako som zachytil na strankach casopisu Pevnost co sa tyka pokrocilich povolani dost ma to unho sklamalo. Viem ze to tu nepatri ale neda mi to myslim ze carodej sa oproti povodne drd dost omedzil- iba na ohen a vietor.staci si len spomenut na casopriestorovu masgiu, vitalnu alebo iluzionisticku. ja si skratka amyslim ze ked proti sebe vstanu 2 magovia: jeden majter vetra a druhy ohna vyhra ten kto je na vyssej urovni alebo ma vacsie stastie. A myslim ze omedzenie sa len na zivlovu magiu a to len na 2 zivly pripravuje tento suboj o vsetku pompeznost. A ked som us pri povolaniach co ostatne:
-obavany protivnici magov psionici
-mylacikovia bohov knazi
-postrachy vsetkych zlych myslienkovych bytosti lonvi demonov a mnohy dalsi?

Lord Soloman.

ano.

DrDII je od začátku plánované tak aby bylo s Asterionem kompatibilní.

Čaroděj který je "jen" čaroděj se trochu omezuje. Naštěstí všechny postavy v DrD2 mají možnost brát si úrovně ostatních povolání (jak bylo několikrát řečeno na stránkách a v Pevnosti), takže není problém vytvořit kombinací těchto povolání kýžené povolání typu kněz a další.
Navíc je tato příručka základní knihou, psionici ani kněží se v prvních dvou příručkách DrD1 také nevyskytovali.
Je možné že budou mezi expertními povoláními, nebo se objeví (spíše) jako zajímavá vedlejší povolání na stránkách.

Cože? Nebude kněz?

Musím říci, že absence kněze je pro mě trochu zklamáním obzvláště proto, že se mi zatím zdá, že by mohl být konečně podle nových pravidel hratelný. Psionika bych asi oželel, ačkoli je asterion pro mé hráče také domovem. Na druhou stranu nechápu, proč je tak důležité mít druida. Je to povolání na jednu stranu v lese neporazitelné, ale mimo les úplně k ničemu (alespoň tomu tak doteď bylo). Oba případy mi tedy příjdou herně spíše na škodu. Berte to jako takové zamyšlení. Jinak se mi zatím tento projekt velice líbí a myslím, že je to přesně to, co teď hledám. Doufám, že tento příspěvek není moc off-topic.

Čestmír

Já doufám, že to s tím

Já doufám, že to s tím druidem nebude tak žhavé - doteď byl hlavně ve hvozdu drsný, mimo něj slabý, i kdyby se to posunulo jen na les místo pravého hvozdu, tak se tím jeho působnost dost rozšíří.

kapitoly

Ještě bych se chtěl zeptat administrátora, jestli zde do vydání budou ještě nějaké další kapitoly ke stažení?

začátek

líbí se mi to, přeji hodně štěstí :-)

chvála úvodní kapitole

Líbí se mi úvodní kapitola hlavně struktura zpracování. Atmosférické ilustrace a decentní ale informativně vydatný text. Palec nahoru, držím palce v dobrušování kamene :)