Odpovědi - Sjednocení systému

Skončilo představování ilustrátorů, a tak se v dalších týdnech opět vrhneme na zodpovídání vašich otázek z internetových diskuzí. Nejprve vám ale Charles nastíní (poněkud nevážnou formou), jak moc chceme v novém Dračím doupěti sjednotit herní mechanismy.

Záměrem vývojového systému je prý sjednotit systém pravidel Dračího Doupěte. Můžete prozradit, které konkrétní herní mechanismy hodláte v nové verzi Dračího Doupěte sjednotit?

Ale jistě. Všechny.

Jasně, a teď vážně.

Vážně všechny.

Všechno přece sjednotit nemůžete. Starý Dračák má spoustu různých pravidel.

My neuvažujeme jen o sblížení starých mechanismů, ale o opravdovém sjednocení celého systému. Tohle nebude záplatování starého DrD. Připravte se na úplně novou hru ve starém známém kabátku.

Tak dejte nějaký příklad, v čem bude nové Dračí doupě jiné než to staré.

Tak třeba všechny schopnosti určitého povolání budou vyjádřeny jedním číslem.

Cože?

Jedním číslem!

Tady není nikdo hluchý. Jakým jedním číslem?

Úrovní dosaženou v tom daném povolání.

To přece nejde. To je strašně zjednodušené!

Proč? Co podle vás vyjadřuje úroveň povolání?

No přece, jak je kdo v tom svém povolání dobrý.

Souhlas. A my jenom říkáme, že to platí i pro každou jednotlivou dovednost či schopnost toho povolání. Že nepotřebujeme mít jednu schopnost pojatou jako procentuální šanci na úspěch (jako je zlodějův Tichý pohyb), druhou jako bonus k hodu (jako je válečníkova Přesnost) a třetí jako přílepek k systému s vlastním systémem pravidel (jako je hraničářova Telepatie).

Fakt bude jenom jedno číslo na celém deníku? Nebude to nuda?

Na osobním deníku postavy bude samozřejmě víc čísel, nikoliv jen úroveň povolání. A nuda to rozhodně nebude.

Ale co nějaký rozvoj postavy? Zlepšování se v dovednostech?

To zůstane zachováno. Stejně jako dosud přijde zlepšení schopností postavy s každým přestupem na další úroveň. Jen to bude jednodušší – při přestupu bonus +1 ke všem schopnostem.

A to bude všechno?

Tím to zdaleka nekončí. Důležité je, že s každým dalším přestupem budete mít možnost si vybrat další zvláštní schopnosti, které postavě díky jejímu povolání přibudou. Nabídka bude dost široká, aby postava za celou svou kariéru nemohla získat všechny. Takže budete muset pečlivě vážit a výběr bude opravdu těžký. Žádné dvě postavy téhož povolání pak nebudou stejné, což je jeden z našich cílů.

Dobře, to by šlo. Ale co rovnováha systému? Když bude v družině jedna postava na druhé úrovni a jiná třeba na dvanácté, tak bude mít ta první všechny své schopnosti na dvojce a ta druhá na dvanáctce? To bude dost nepoměr, ne?

To by skutečně vyvážené nebylo. Naštěstí bude v každém povolání možné dosáhnout nanejvýš páté úrovně.

Co je to za nesmysl? Co se bude s postavami dělat pak? To se mají dát po páté úrovni na smetiště?

To je dobrá otázka.

No a odpověď?

Odpověď zní samozřejmě „ne“. Ale rozvedeme ji podrobněji až někdy příště, ať se máte na co těšit. Prozatím jen připomínáme: Bude to úplně nová hra.

Vyváženost hry

Dle mých zkušeností je jedním z největších problémů současného DrD skutečnost, že celý systém stojí z velké části na kvalitě vybavení a nikoliv na hlavně schopnostech postav, což se projevovalo zvláště na vyšších úrovních.
Mocný barbarský válečník v magické zbroji a s obouručákem +7 se klidně vrhne do tlupu horských zlobrů i s jejich šamanem a rozseká je aniž by se zapotil.
Tentýž barbar v obyčejné zbroji a s obyčejným mečem před stejnou skupinou nepřátel nejspíš vezme nohy na ramena, protože si vůbec není jistý, že by zvítězil...
Hodláte toto nějak ošetřit v DrD II?

k Vyváženosti

Odpověď na tuto otázkou je součástí nové várky odpovědí od Peekaye. Stručně řečeno, v novém Dračím doupěti budou mít schopnosti postavy výrazně větší váhu než vybavení.

Nová schopnost - počáteční úroveň schopnosti

POprvé mě to nutí k reakci.
1) Hráči by mě proklínali pouze za 5 úrovní - resp pak následuje už jen vývoj v oblasti vybavení? Doufám, že ne, to by bylo ubohé.
2) Vezmu-li si novou schopnost na 2 úrovni, bude to schopnost na 2. úrovni? Co chudák, co si ji vzal už na 1., nebude v ní lepší, než já? Proč ne?
Jinak pokud takovýto soubor nových schopností k výběru po přestupu podmíníte počátečními vlasnostmi či již ovládnutými schopnostmi, může to být zábava a fungovat.
Otázka je, jestli to ještě bude dračák.

(Jinak pro všechny ty rejpaly tady - už jste někdy zkusily vy napsat vlastní systém? A jak to šlo? A jak seto hrálo? - Prosím nereagujte, jen se zamyslete.)

Vyvoj po 5. urovni

Ahoj,

Nie, po piatich urovniach nebude nasledovat iba vyvoj v oblasti vybavenia. Viac k tomuto v dalsich Odpovediach.

Nevim nevim

Zatim jsem byl po každé novince mile překvapen, ale teď nevím :-( Čísla jsem měl na svojí postavě vždycky rád a přestup na úroveň byl pro me svátkem..Obzvlášt při DrD+ :-)
Je pravda, že informace nejsou moc podrobné tak třeba nás to mile překvapí.
Druidík tam asi nebude co :-(((

Žádná sláva

No já nevím, struktura článku je dost zamlžující, ale tady poznámky k tomu, co jsem snad pochopil:

- "Sjednotit všechny mechaniky" je možná hezké sousloví, ale naprosto nicneříkající, a ani zbytek textu tomu moc nepomáhá. Chápu to správně, že teď se prostě vezme schopnost, kterou postava má, hodí se (kostkou) na úroveň, a vymalováno? Jestli jo, proč to rozpatlat na X odstavců? I když to je možná proto, aby článek budil dojem, že v něm vůbec něco je.

- Proč by, ke všem čertům, měla být v družině jedna postava na úrovni 2 a druhá na 12? Už postih starého dračáku, že náhradník po mrtvé postavě má úroveň o 5-7 (tuším) nižší než původní je dost přitažená za vlasy. Ztráta oblíbené postavy by měla být dost velkým trestem za hloupé rozhodnutí. Nemusí se k tomu ještě přidávat (kumulativní) neschopnost udržet s družinou krok.

Budu se tedy těšit na příští článek, ale zatím moc důvodů k radosti nemám :(

Mne to skorej pripomina DrD+

Mne to skorej pripomina DrD+ zlodeja

Viem si ale predstavit ze budu aj vlastnosti rozdelene na urovne.

Sila 1 = priemerny zastupca danej rasy
Sila 5 = "Zelezny Zekon" danej rasy :)

Rasy

Pokud se bude povolání zlepšovat o +1/úroveň a bude max. 5 úrovní povolání, tak bych zvážil, jestli i samotné rasy by se takto nedaly pojat. Tedy že by se někdo pár úrovní nezlepšoval v určitém povolání, ale zlepšoval by si rasové schopnosti.

Re: Rasy

Vzhledem k malému rozsahu úrovní tohle vůbec nezní jako špatný nápad.

ÚRovně

Podle mě to bude tak, že po dosažení páté úrovně v nějakém povolání si postava vybere druhé povolání.

A nebo to bude jako

A nebo to bude jako Shadowrun, tedy dovednostní systém. 4 edice má strop na 6, víc není potřeba. A svoboda rozhodování a tvorby postavy je nekonečná.