Ukázka - Bojovník

Po krátké odmlce vám přinášíme další ukázku z chystané příručky pro Dračí doupě II. Z pěti základních povolání, která budou obsažena v knize, si postupně představíme dvě. Tím prvním bude silný a odvážný bojovník, který bude v družině stát v předních místech v šarvátkách a potyčkách. Svojí zručností a zkušenostmi dokáže nejen zaskočit nepřátele, ale také bránit své spolubojovníky.

Bojovník

Grendel se ošíval ve vycpávané zbroji a širokými nozdrami, tak typickými pro krolly, vztekle vydechoval vzduch. Jednání se vlekla. Vladyka Volrad společně s elfem Arcuilem, jemuž dělal Grendel osobního strážce, se snažili přesvědčit obležené skřety, aby se jim vzdali. Mezi vyslanci skřetů byla ale i trojice vychytralých goblinů, kteří se vykrucovali a chytračili. Zásob i šípů prý mají dost a pevnost neopustí bez boje. Začali dokonce drze pištět něco o „zárukách“ a „nahrazení škod“.

Grendel cítil, jak se mu dělá rudo před očima. Nedalo se to zastavit. Náhle stál před skřetím poselstvem a jeho hlas otřásal plátnem velkého stanu.

„Vy ubožáci! Jaké škody byste mohli utrpět? Seberete se a potáhnete loupit na jinou ruinu. Chcete záruky?“

Rozzuřený kroll rozerval tkanici a přetáhl si prošívanici přes hlavu.

„Tohle vám zaručuju, když se nevzdáte!“ ukázal prstem na svůj obnažený krk. Věděl, že křivá jizva od meče na hrdle působí děsivě.

„Myslíte si, že já, který jsem bojoval s obry, tady budu sedět a poslouchat vaše tlachy?“ Grendel zvýšil hlas a strhl si halenu. Rány od kyje obra, který jejich výpravu před několika dny přepadl, nebyly ještě dobře srostlé a rychlým pohybem se znovu otevřely a zalily krví. Kroll slyšel, jak za ním Arcuil něco říká, ale nedbal na to. Teď už řval z plných plic.

„Kdo jste, že požadujete nějaké záruky? Zlomili jste snad někdy vaz zmítajícímu se divočákovi holýma rukama, jako já?“

Grendel se vysoukal ze suknice, aby jim předvedl jizvu od kančího klu. Než ho kdokoliv stihl zadržet, stál před nepřátelským poselstvem nahý, jen v bederní roušce. Skřeti byli vyzbrojeni šavlemi a noži, jak si před jednáním vymínili. Zírali však vytřeštěně na krolla a neodvažovali se ani pohnout.

Když se vyjednavači zanedlouho rozcházeli, byla dohoda o kapitulaci uzavřena.

„Skvěle, bojovníku,“ přitočil se na odchodu ke Grendelovi vladyka Volrad s úsměvem na rtech. „Jen nevím, jestli ti tvůj pán odpustí, že jsi ho zastínil v diplomatickém umění.“

Pokud vašeho hrdinu zocelily bitky a rvačky, pak bude jeho osudem nastavovat krk v boji. Postaví se do čela družiny, která se bude utkávat s nepřátelským houfem, a bude svým uměním chránit ostatní, jestliže je na cestě zaskočí lapkové či skřeti. Vyzná se ve zbrojích a zbraních a bez dechu bude naslouchat legendám o slavných válečnících, protože jeho snem je stát jedním z nich.

Svou cestu za slávou bude nejspíš začínat jako bezvýznamný přístavní rváč nebo odvedenec v královském vojsku. Může sloužit jako zbrojnoš či štítonoš u drobného šlechtice nebo jako panoš na dvoře urozeného pána. Mnoho bojovníků se živí také jako městské hlídky nebo jako osobní strážci bohatých obchodníků, jiní pocházejí z divokých horských kmenů a jejich náčelnických družin.

Důvodů, proč se bojovník vydá na cesty, může být mnoho. Horká půda pod nohama poté, co usmrtil soupeře v souboji. Smrt pána, jemuž sloužil, či rozprášení jeho vojska. Touha získat věhlas jako nepřekonatelný šermíř nebo přiučit se něčemu u slavných mistrů. A vedle těchto důvodů jej může hnát i rozhodnutí pomstít se za utrpěnou porážku či příkoří.

Příklad dovednosti
Chvástání: Vychvalování vlastních činů, získávání úcty a obdivu.

Příklad zvláštní schopnosti
Osobní strážce: Svého pána či zákazníka dostane živého a zdravého z jakékoliv bitevní vřavy.

(klikněte pro plnou velikost)

Je to málo

Přijde mi to spíš jako ukázka textu, na základě kterého se ve starém DrD hráč rozhodoval, jaké povolání postavě zvolí. Nikoli ukázka z konkrétních pravidel daného povolání.
RP úvod je zajímavý a nesmí chybět, tři odstavce o roli bojovníka mohou být přínosné pro nováčka na poli RPG, dvě věty o dovednostech/schopnostech jsou žalostně málo. Tato ukázka neříká nic o tom, jaký bojovník dle DrD II opravdu bude, na čem bude stát a jak bude možno a dle jakých pravidel jej hrát.
Spíš mi to připomíná tuctový text z jakékoli stolní RPG.

Je to málo na hodnotnou diskusi o tomto povolání. Prosím, pusťte ještě něco.

Schopnosti jsou i podle mě

Schopnosti jsou i podle mě dost málo popsané.
Jako tester ale můžu říct, že role a charakter bojovníka jsou ve skutečnosti popsané velmi věrně, včetně některých míst, která na první pohled vypadají jako jasně lákací text bez přímé pravidlové podpory. (-:

Samozřejmě také nejsem

Samozřejmě také nejsem tester, ale to co zatím čtu, mi připomíná hru zvanou Střepy Snů, která se od DrD lišila právě tím, že se v ní vůbec neházelo kostkama, a to mně od hraní odradilo. Já mněl na starém "Dračáku" rád právě ty jystoty, které představovaly moje ÚČ, OČ, či jiné statistiky.

Crepy ani nahodou

DrD2 testujem uz nejaky ten piatok a Crepy pripomina iba ak tym ze su zapojene aj ine mozgove bunky hraca ako tie co vedia pocitat cisla a ovladaju svaly ruky na hod kockou.

BTW Crepy som tiez testoval a veru v ziadnej inej hre som nezazil taky dlhy a napinavy sled hodov pri rieseni konfliktu (mozno v Sorcererovi).
Vo vrcholnej scene bolo viac ako 20 kociek a pouzite vsetky zdroje hracov a GMa.

Ak mas rad kocky tak mozem Crepy len doporucit :)

Aljen

Črepy a bezkockové?

No neviem... Črepom ľudia vyčítali kadečo, ale že by sa v nich málo hádzalo kockami rozhodne nie - skôr naopak.

Ešte poznámka - tento text je predstavením povolania, nie kompletný systémový popis. To, že sa nikde v ňom nespomínajú hody či čísla vôbec neznamená, že sa s nimi nikde v schopnostiach povolania nepracuje (priam naopak).

Podivné dovednosti

Dovednost chvástání???? Zvláštní schopnost osobní strážce?
Chvástání je podle mě věcí charakteru. Osobní strážce je věcí příběhu. Co to má
společného s pravidly?.
Osobně bych se držel takových mechanismů jako Zastrašení, Drtivost, Průraznost, Šerm atd.- tzn. systému, a vámi zmiňované věci nechal na roleplayngu. Tím myslím sttvoříte (stvoříme) vyvážená pravidla. Nahraďte nevyhovující, zachovejte dobré mechanismy a je - částečně - vyhráno:)

Mechanismus zastrašení - pokusil bych se řešit jako hod na past, Charisma, roli by sále hrála úroveň zkušenosi bojovníka oproti bojovnosti protivníka.

Vůbec celý systtém bych se snažil zjednodušit tak, aby se víc házelo na pasti, než mnoho dalších hodů. Hráč tak bude více pracovat se svými základními vlasnostmi, čímž se zvedne jejich význam. Popřemýšlejte o tom.

DrD II nebo 1.8

Ono je třeba si uvědomit, že se tu vytvaří spíše nový systém, který má nahradit ten starý, než nová verze starého systému.
Samozřejmě, že by bylo možno vzít starý dračák a odstaranit většinu zbytečných mechanik (k%, 2k6 při zahánění hrúz, násobné hody na úspěch kouzel...) Takový systém by byl o mnoho lepší a posunul by hru dál.
Ale jsou věci, které jsou v špatňe starém systému natolik hluboko uložené, že s nimi lze jenom těžko něco dělat.
Je to například inflace životú, stejný vývoj pro všechny [doplň jméno povolání], jasná nejužitečňejší kombinace [rasa] [povolání] bez které budete vždy horší nebo třeba konstatní šance na úspěch kouzel, nezávisle na úrovni.
Fafrin

hm.

Systém je poměrně dost odlišný od starého DrD. Předpokládám že nejste tester, nevíte tedy jak moc odlišný je.

Je odlišný. Vámi navrhované změny jednoduše nejsou vhodné a možné.

Odlišný systém a testování.

Dobře, díky za odpověď. Chápu se dohady o tom či onom dobrém či špatném v DrD je
slepá ulička. Proto bych se raději zapojil do testování, abych nahlédl "pod pokličku" a vše posoudil objekttivněji. Tím se více hneme z místa:)
Naveďte mne prosím na odkaz k přihlášení jako testera - jednou jsem to zde našel, ale teď to nemůžu najít.
Pokud ten systém bude rozumný a nebude postrádat soudnost, rád Vám dle možností pomohu.

kudy kam

titulní stránka, novinky, asi 4 článek odshora...